Kollektiivjahi korraldamise ja läbiviimise õiguslikud aspektid. Jahinduse äriplaan

Arvamuste ring selle kohta, milline peaks olema jahimajandus Venemaal. lai - alates kõigile vaba juurdepääsu ideedest kuni jahikasutajatele esitatavate nõueteni lubade hindade põhjendamiseks. Kuid keegi ei esita küsimust investeeringu suuruse kohta. Teen ettepaneku arutada küsimust "Kuidas muuta vene jahindus äriks?"

JAHIOMANIKU KOGEMUS

Juba korduvalt on avaldatud aruandeid edukatest farmidest Euroopas, Ameerikas ja Aafrikas. Alati tuleb kadestada tingimusi, milles jahipidamine toimub, ja trofeesid, mida seal kaevandatakse. Kõik see on tõsiste investeeringute ja ärilise lähenemise tulemus tegevuste korraldamisel.

Selles artiklis teen termini "äri" all ettepaneku käsitleda klassikalist skeemi: investeeringud, investeeringutasuvus, põhikapitali tootlus, ettevõtte praeguse tegevuse kasumlikkus. Just sellistest positsioonidest lähtudes on vaja diagnoosida Venemaa jahinduse kui majandusharu seisukorda.

Miks see vajalik on? Nõukogude majanduselt turumajandusele ja konkurentsivõimele ülemineku protsess ei ole veel lõppenud. Erinevad majandussektorid on muutunud ja muutuvad erineva kiirusega. Mitmed tööstusharud on juba ammu välja kujunenud ja muutunud globaalses mastaabis konkurentsivõimeliseks (IT, side, teravilja tootmine jne), mõned on üleminekuprotsessis (eluaseme- ja kommunaalmajandus, transport jms) ja mõned. pole veel ümberkujundamist alustanud. Täpselt nii on jahinduse kui majandusharu puhul. Kogu tänase arutelu mõte on selles, kuidas muuta jaht odavaks ja kõigile kättesaadavaks. Maailmas pole ühtegi teist kohta, kus seda küsimust esitatakse. Sellele saab vastuse anda ainult riik, kes võtab enda kanda kõik kulud, kuid selle oleme juba läbi teinud ...

Kui tööstusharu muutub ettevõtlusele atraktiivseks, lähevad sinna investeeringud, tekib konkurents ning tekib selline "teenuste hinna ja kvaliteedi" suhe, mis sobib nii tarbijale kui ka investorile. Kvaliteetsete pakkumiste hulk kasvab järsult, luuakse brände ja tõuseb maine. Tarbija saab sellest ainult kasu. Sellise teisenduse näiteid on piiramatu arv. Nõukogude laastamine on muutumas tsiviliseeritud teenindusturuks. Tuletage meelde vähemalt nõukogude kauplusi ...

VENEMAA JAHITALUDE KAHJUMINE

Pidevalt kõlab teesi jahitalude kahjumlikkusest. Sellega ei vaidle keegi isegi vastu. Kõik leppinud ja peavad seda faktiks.

Praegu on Venemaal mitu tuhat jahitalu. Täpset arvu ei tea, aga ülaltoodud hinnang näitab, et neid on vähemalt 10 000. Nendest kümme korda vähem osutab kolmandaid jahimehi. Mis viga? Talu omanikul on kaks võimalust - jätta see oma jahipidamiseks alles või luua jahiteenuste osutamise ettevõte. Elementaarsed arvutused näitavad, et esimene viis on mitu korda odavam kui teine. On majanduslik hullumeelsus investeerida kaubandusliku jahipidamise infrastruktuuri (külalistelaager, personal, transport, teed, loomade söötmine) ilma selge investeeringutasuvusplaanita. See on vastus küsimusele, millega ülejäänud talud tegelevad - töötavad peremehe heaks, see on 3-5 jahti aastas ja nõuded infrastruktuurile, personali arvule ja muule on hoopis teised. Sellise "mänguasja" rahastamine ei nõua suuri investeeringuid - 1-2 miljonit rubla. Kui neil igav hakkab, müüvad nad selle teisele jahisõbrale edasi.

Meie jahimaa "Dnepr-Kholm" on eksisteerinud veidi vähem kui kolm aastat. See loodi endise MUP-i kohas, mis "suri kurnatusse". 50 tuhande hektari suurune territoorium oli "kõrbenud kõrb", kuna biotehnilisi töid ei tehtud, territooriumi põhimõtteliselt ei kaitstud ja salakütid tundsid end vabalt. Ma arvan, et selline olukord on tüüpiline enamiku Venemaa erajahitalude tekkele.

Jahitalu rajamisel seati ülesandeks - osutada jahipidamise korraldamise teenuseid. Töötajad valiti kohalike elanike hulgast. Esimesed kaks aastat kulusid territooriumi korrastamisele: teed, raiesmikud, põllud, tornid, soolalakud. Osteti mitmesugust varustust (üle 20 tk), korraldati jahti, võeti kasutusele personali motivatsioonisüsteem, mis õpetas raha teenima, mitte jaotuslehte ootama.

Minu jaoks kulus see aeg jahimajanduse toimimismehhanismide mõistmisele, meie kliimatingimustes jahinduskasutusega kaasnevate süsteemsete probleemide mõistmisele, “kohalike spetsialistide” töö kvaliteedile, mentaliteedi iseärasustele. vene jahimehest.

Tänapäeval kaubanduslikku jahiteenust pakkuvaid talusid ei saa tavapärasest vaatenurgast äriettevõteteks nimetada. Kas nad saavad omanikelt jooksvalt toetusi või jätkub nende tuludest vaid jooksvate kulude katteks ning investeeringu tasuvusest ei räägita enam. Mõned farmid kasutavad siiani nõukogude taristut ja omaaegseid investeeringuid maal loomade aretamiseks. Kellelgi veab ja kogu naabruskonna metsaline läheb nende juurde ja sa võid teda peksta "nii palju kui soovite". Selliseid näiteid võib tuua, aga need on erandid, õnnelik juhus, mitte äri.

Venemaa territooriumi klimaatilised ja bioloogilised iseärasused, samuti selle viljakus ei soosi bioloogilist mitmekesisust ja loomapopulatsioonide kasvu. Meil on vähe loomaliike, keda saab massiliselt küttida; nende populatsioonide suurus on tavaliselt väike ja iga jahimaa litsentside arvu mõõdetakse ühikutes, harva kümnetes (v.a metssiga). Meil on madal mullaviljakus, meil on karmid talved, kõrge lumikate, suur loomade suremus talvel. Aga see on meie maa ja me peame õppima töötama ja sellel äri üles ehitama.

KAASAEGSE JAHITUSE MAJANDUS

Sagedased arutelud kaubandusliku jahipidamise kõrge hinna üle on täiesti mõttetud – hind katab vaid osa jahipidamise ja jahipidamise reaalsest maksumusest. Tegelikult maksab omanik iga jahi eest "oma" talu eest juurde, peaaegu iga jaht on doteeritud. Ja kus on äri?

Natuke looduses jahipidamise ökonoomsusest.

Meie talus on tänu tulu- ja kulueelarvete süsteemile väga selgelt näha, kui kulukas on jaht looduses. Peamised kuluartiklid on: töötajate palgad - 40%, transpordi hooldus - 40%, biotehnilised meetmed - 15%, muud kulud - 5%.

Mis puutub transporti, siis Venemaa tingimustes on mõttekas kasutada kõige arenenumat tüüpi seadmeid - Oises, Buranas, STELS ATV-sid ja teisi. Põhjus on selles, et meeste käes laguneb kõik. Erinevalt kallitest imporditavatest masinatest saavad need "haamri ja peitli" abil iseseisvalt parandada. Kõik mulle teadaolevad katsed kasutada kalleid ATV-sid, mootorsaane ja muud sarnast ebaõnnestusid – meie inimesed lihtsalt ei oska varustusega hoolikalt ümber käia.

Maadele teed rajada või remontida on mõttetu, ainult puhastada saab. Alustasin remondiga, kuid kõik tööd läksid tühjaks - metsaveokid sõitsid läbi pori ja hävitasid kõik. Seetõttu ostsime TTM-i roomiktransportööri, kuigi selle käitamise hind on tohutu.

Seadmed on kasutusel aastaringselt: ümbersõidud, soolalakkumised, pealtväetamine, haabade lõikamine jne. Biotehniliste tööde maht on tohutu, mistõttu seadmed käivad intensiivselt ja kulutavad palju kütust. Meie majanduses on igakuised kulud kütusele ja varuosadele vastavalt 60 tuhat ja 40 tuhat rubla. Need kulud tõin näitena - külastavatele jahimeestele neid näha ei ole. Selleks, et neid lihtsalt katta, on vaja lasta 10 aastast metssiga kuus, võttes aluseks aastase keskmise hinna 10 tuhat rubla ja aastas 120. Nii palju metssigade saamine on meie tingimustes endiselt võimatu. .

Põdrajahist saadav tulu on väike, kuna võttes aluseks küttimise praeguse hinna koos kõigi teenustega 55 tuhat rubla ja tavapärase litsentside arvuga 5-10 tükki, on nende rahaline panus kokku 275-550 tuhat rubla.

Sule- ja väikeloomade küttimisest saadav tulu märkimisväärset rahalist tulu ei anna.

Jahibaasist jääb alles vaid tulu. Kuid kui neid kasutatakse ainult nädalavahetustel, ei kata need palju hooldus- ja remondikulusid. Kui baas osutab teenuseid mitte ainult jahimeestele, siis on see teist tüüpi äri, millel pole jahipidamisega mingit pistmist. Mõttetu on arvestada olukorraga, kus baasist saadav tulu doteerib jahipidamist.

Eeltoodud arvutused näitavad, et talul on seadust rikkumata looduses küttimisest väga vähe tuluallikaid.

Välismaa talude kogemus näitab, et põhiosa tuludest moodustavad jahi korraldamise teenused ja trofeede maksumus ning alles seejärel lihakulu (mittetrofeeliste loomade laskmine). Lastud trofee liha ei kuulu jahimehele, selle eest tuleb eraldi tasuda!

Suhtume oma riigis jahindusse omapäraselt. Enamik jahimehi jahib liha, mitte trofeesid. Sellist asja pole kusagil maailmas. Meie ühine vaene nõukogude minevik hoiab meid endiselt visalt süles. Jahipidamise maksumust vaadeldakse läbi poelettidel oleva lemmikloomaliha kilogrammi maksumuse prisma. See on meie probleemide tuum. Ühiskond vaatab jahti läbi salaküti pilgu, kes näeb igal loomal teatud kogust liha. Trofee omadused, jahiprotsess kui kunst ja rituaal on teadvuse äärealadel; tavaliselt nõuavad kõik jahimehed lihalaskmist jahi esimesel päeval. Jahitalusid hinnatakse laskekiiruse positsioonilt, lisateenuseid jahinduses ei nõuta.

Sellest lähtuvalt võime järeldada, et trofeeloomade valikust ja nende sihipärasest küttimisest on mõttetu rääkida. Jahikultuuri ja lihatootmisele keskendumise puudumine muudab selle tulutoova piirkonna looduses jahipidamise võimatuks.

Selline lähenemine on praeguse jahikasutuse süsteemi otsus. Nendel tingimustel ei ole mõtet investeerida jahiteenuste arendamisse, turule pakkumisi luua. Tööstus on hukule määratud stagnatsioonile, katsed jõuda farmide tasuvuseni toovad kaasa lisasurve loomamaailmale, mis taandub ja kaob kiiremini.

Vene oludes avaldab iga jahitalu, kes osutab kommertsteenust ilma linnumajata ja püüab end ülal pidada, loomulikult loodusele ülemäära.

MIDA TEHA?

On ainult üks väljapääs - suure hulga aedikute loomine poolvabaks loomade pidamiseks. Meie kliimatingimustes on see ainuke võimalus suurte ulukipopulatsioonidega, mitte sõltuda riiklikest jahieeskirjast ja saadud lubade arvust, pidada jahti aastaringselt, kasvatada trofeeloomi. See on võimalus jahinduses äri üles ehitada. See eemaldab metsiku maailma tohutu surve ja võimaldab loomapopulatsioonidel hakata taastuma. Loomulikult jätkub jaht looduses, toimub meie jaoks traditsiooniline jaht, kuid jahitalud ei näe metsloomade küttimises enam ainsa elatusallikana. Võib-olla tasuks kehtestada seadusandlik nõue, et jahikasutajal on teatud aja möödudes kohustus luua linnumajandus.

Minu arvates on see ainuke võimalus arendada jahindust kui äri ilma loodust hävitamata.

Meie ettevõttel on välja töötatud äritegevuse arengukava järgmiseks kolmeks aastaks. Tänu intensiivsetele biotehnilistele meetmetele suureneb peamiste kaubanduslike loomaliikide arv igal aastal. Riigilt saadavate tegevuslubade arv kasvab pidevalt. Kuid see pole ainult loomade intensiivse paljunemise tulemus. Piirkonnas on meie talu ainus, mis peab kaubanduslikku jahti. Ülejäänud viis farmi töötavad ainult oma omanikele ja on osaliselt meie jaoks paljunemisalad, kuna me meelitame loomi kõikjalt piirkonnast. Talu toimimismudeli abil on näha, et ainult kahekordse jahitulu suurenemisega (selle näitajani jõuame kahe-kolme aasta pärast) jõuab farm jooksvate kulude ebastabiilse tasumiseni. Kui kõik piirkonna talud niimoodi tööle hakkavad, siis loodus ei pea koormusele vastu ...

Oleme leidnud alternatiivse lähenemise jahindusrajatiste arendamiseks - linnumaja loomine, erinevat tüüpi jahiloomade kariloomade moodustamine. See võimaldab jahti pidada aastaringselt, koormates ühtlaselt infrastruktuuri ja tagades pideva tulude sissevoolu. Aediku intensiivne kasutamine võib anda oluliselt kõrgema rahalise tulemuse kui looduses küttimine.

MIS PEAKS OLEMA LINNUMAJAND?

Vene traditsiooniline lähenemine linnumajadele on aiaga piiratud ala, mille sees elavad kuidagi erinevad loomaliigid. Täiendavaid tsoone, välja arvatud emalahus, ei pakuta. Valikutööd pole oodata. Sellise aediku tegelik efektiivsus on madal, kuna loomad segavad üksteist, degenereeruvad, võivad tappa teisi isendeid jne. Maailmas on loomakasvatus aedikutes juba ammu arenenud ja see on tavaline tegevus nii põllumajanduses (lihakasvatus) kui ka jahinduses (loomade aretamine laskmiseks ja trofeede kasvatamine). On olemas suur hulk erialakirjandust, mis kirjeldab selliste farmide toimimise mudeleid ja tehnoloogiaid. Kuid kui Euroopas või Uus-Meremaal on aedikud silmapaistvate trofeede saamise vahend, siis Venemaa jaoks on see ainus jahipidamise "retsept".

LINNUMAJANDUS

Linnumaja loomine nõuab suuri investeeringuid. Esiteks on see maa ost ja piirdeaia paigaldamine. Maa ostmiseks sobib kõige paremini vana, osaliselt kinnikasvanud põllumaa. Metsafondi Venemaal saab ainult liisida, nii et selle aedikusse kuulumisega kaasneb alati teatud risk. Tara saab ehitada millest iganes, kuid parem on kasutada end tõestanud tehnoloogilisi lahendusi, mis on kasutusele võetud kõikjal maailmas. Esiteks räägime fikseeritud sõlmega võrgust, mis on juba Venemaal müügil.

2012. aastal ehitas meie tallu linnumaja pindalaga 110 hektarit, piirdeaia pikkus on ligi 6 kilomeetrit. Karpi tegime põhjalikult: kasutasime parimaid materjale (karpide jaoks inglise spetsiaalne võrk, postidena paksuseinalised puurtorud), süvendasime poste poolteist meetrit maasse ja betoneerisime. Aia 1 kilomeetri materjalide ja paigalduse hind on üle miljoni rubla. Korpuse arendamise väljavaade on võimalus lisada tulevikus täiendavaid tsoone. Meie käsutuses olev territoorium võimaldab meil teha aedikute süsteemi kogupindalaga 400 hektarit. Hoidmiskoha ökonoomsuse määrab loomade arv ja koostis. Siin saab iga talu valida oma tee ja pakkuda aastaringselt oma jahikomplekti. Võite panustada loomade arvule ja tulistada neid "kuninglikele" jahtidele, võite panustada ainulaadsete trofeede kasvatamisele, kuid see võtab aastaid. Saate välja mõelda midagi ainulaadset meie tingimuste jaoks ja olla turul ainus.

Metssiga pakub vähe huvi, kuna tal on üsna suur metsik populatsioon ja hind on madal. Lisaks on oht suur – sigade Aafrika katk võib mitmeks aastaks loodud aedikus populatsiooni nulli viia.

Põder – ükski tara ei hoia teda. Ainult metsik populatsioon.

Hirved (erinevad liigid), metskitsed - elavad hästi aedikutes.

Muflon - elab, kuid vajab täiendavat kabjahooldust. Metskitsed - ainult väikesed rühmad, kuid kasvatamise kogemus on olemas. Eksootilised (jaanalinnud, piisonid jms) - võite proovida ...

ÄRIJUHTIMINE

Teiseks suureks raskuseks jahitalu kui ettevõtte rajamisel on kvalifitseeritud personali puudus. Jahitalu on vaja juhtida tavalise ettevõttena. Kui käsitleda majandust kui äri, siis on vaja rakendada mitmeid täiesti standardseid protseduure: äriplaani koostamine, äriprotsesside loomine, tulude ja kulude eelarvestamine, aruannete pidamine, ametijuhendite väljatöötamine jne. Nende mõistetega tuttavaid spetsialiste kohapealt leida on talude asukoha geograafiat arvestades võimatu. Inimesed elavad siiani ilma selleta ega mõista siiralt, milleks seda vaja on. Kui palgatakse ainult kohalikke elanikke, siis hakkab juhtimissüsteem põhinema "kogukonna-hõimude" suhetel, nagu ääremaal kombeks. Kõik sõbrad, kõik üksteise katted... Nende jaoks on investor "suur valge loll inimene", keda pole patt petta.

Meie farmis lahendatakse need küsimused järgmiselt: emaettevõte mitte ainult ei finantseeri farmi, vaid juhib ka patronaaži kõigis organisatsioonilise toe valdkondades: finantsjuhtimine, personaliosakond, juriidiline osakond, IT-teenus. Kõikjal on töötajad, kes jahipiirkonnas järelevalvet teostavad, personali koolitavad ja nõustavad ning jooksvat tööd jälgivad.

Meie tallu on tulnud uus direktor. Sellele sündmusele eelnes poolteist kuud kandidaatide otsimist sellele ametikohale. Reklaamid pandi HeadHunterile ja SuperJobile. Soovijaid oli palju, kuid nende CV ja mitmed kohtumised tekitasid õudust nende kompetentsuse tasemelt.

Nüüd, uue mittekohaliku direktori tulekuga, toimub majanduses tõsine ümberkorraldus. Loomulikult ei saa võõras sobida "kogukond-aga-hõimu" suhetesse. Toimus nende "lammutamine" ja kehtestati uued reeglid. Enda jaoks tegin järelduse, et töötajad ei tohiks olla seotud kohaliku kogukonnaga. Nii palju lihtsam ja odavam!

KOKKUVÕTE

Selles artiklis püüdsin esitada oma subjektiivse vaatenurga jahimajanduse majandusele ja väljapääsudele jahinduse praegusest olukorrast Venemaal. See artikkel on kirjutatud ajakirja peatoimetaja palvel.

jahimees74 08-06-2009 13:20

Tere kõigile.
Kolleegid, on küsimus. Vaja on pädevat arvamust, nõu, juhendamist – midagi taolist.
Kinnistul on 170 hektarit maad. Maa peal on mets, põllud, jõgi. Metsloomadest on metssead, põder, rebased ja hundid. Seal on veelinnud ja põllumäng.
Tegelikult küsimus.
Tahame korraldada erajahimajandust, aga pole selge, kust alustada.
Kas seal saab lubatud aja jooksul lihtsalt jahti pidada (maa on privaatne) või mitte?
Kui ei, siis kust ma selle äri jaoks pileti saan, milline on seaduslik kord sellel maatükil jahipidamise legaliseerimiseks.
Aitäh.

zdoros 08-06-2009 23:33

tsitaat: Kuidas korraldada erajahitalu

Hankige metsloomade konkurentsipõhise kasutamise õiguse litsents. Territoorium peaks olema kümneid tuhandeid hektareid.Selle saamise tingimused on igas jahindusosakonnas ja loomamaailma seaduses.Oma maal saate ühistel alustel jahti pidada, teie maa on elus. maailm ei ole. See on kas üldkasutatav sait või erajaht. majandust.

jahimees74 09-06-2009 11:14

Aitäh. Ma austan seadusi.

jahimees74 09-06-2009 11:17

Siis ehk öelge, keda ja milliseid dokumente sellel maal ühistel alustel küttida. See ei kuulu ühegi ühiskonna jahimaade hulka. Ehk kuskil linnaosavalitsuses?
Aitäh.

Pasha911 09-06-2009 13:27

Ära aja inimesi naerma. Jahitalu 170 hektaril. Meil on iga koppel kabiloomade jaoks 2 korda rohkem kui teie "jahipiirkonnas". Aga seda on mugav valvata, binokli kaudu on kogu majandus näha.

jahimees74 09-06-2009 18:03

tsitaat: algselt postitas Pasha911:

Ära aja inimesi naerma. Jahitalu 170 hektaril. Meil on iga koppel kabiloomade jaoks 2 korda rohkem kui teie "jahipiirkonnas". Kuid seda on mugav valvata, binokliga on kogu majandus nähtav


Teemast mööda. Seda on juba arutatud.

zdoros 09-06-2009 21:47

[B] Siis ehk öelge, keda ja milliseid dokumente sellel maal ühistel alustel küttida. See ei kuulu ühegi ühiskonna jahimaade hulka. Ehk kuskil linnaosavalitsuses?
Aitäh.

Seda ei pruugita lisada, kui see territoorium on linnade nn roheline tsoon. oletame, et meil on see territoorium. määratletud ringtee ümber piirkonna keskust. See tähendab, et jahipidamiseks on vaja otsida selle kolhoosi ioonid lähedalt pedaalide tagant. Laskumine noorusesse või paradiisi. jahinduse osakond, ainult nemad annavad üksikasjad. Kolhoosipõllud, muide, on kellegi aktsiad ja seega ka omand, aga need põllud kuuluvad põllumaa hulka. Võite oma maa suhtes eksida.

SÜSTEEMI KRIIS

On üsna ilmne, et Venemaa asustatud piirkondades kehtiv jahikasutuse süsteem on kriisis.

Kõik jahindusorganisatsioonid, teadus, maakasutajad, jahimehed annavad palju vastakaid ettepanekuid.

Arvukad “projektid” piirkondades viiakse ellu ja lõhkevad seebimullidena, kohalikud võimud raputavad ajusid, teadmata, kuidas kõige paremini edasi minna. Puudub selge riiklik kontseptsioon ja jahimajanduse kontrollitud ümberkorraldamine vastavalt uutele tingimustele.

Seadusandlikud, majanduslikud, majanduslikud tingimused on radikaalselt muutunud. Elame juba täiesti teises riigis, aga turule üleminek pole veel kaugeltki lõppenud.

Täielik üleminek turule lõppeb alles siis, kui kogu elanikkond tasub kõik oma vajadused täis turuväärtusega. Kuni selle ajani peame aga üle elama aastakümneid kestnud üleminekuperioodi.

Venemaa asustatud piirkondades olid peamisteks jahikasutajateks jahimeeste seltsid, kellele oli määratud kuni 80–90% föderatsiooni subjektide jahimaadest. Jahiseltside sissetulekud koosnesid siis sissemaksetest, talongide müügist, kabiloomade liha ja karusnahkade hankimisest riigile, oma tööstuse ja kaubanduse tegevusest ning maksusoodustustest.

80ndate lõpus ja 90ndatel viidi tohutud maa-alad riigi kategooriasse (jahi- ja kalanduspiirkonnad, riigi reservfond) ja paljudes Föderatsiooni subjektides olid need pindalalt võrdsed jahiseltside maadega.

Turutingimustes peavad mõlemad süsteemid nende maade ja juhtimispealisehituse ülalpidamiseks raha teenima.

Siin puhkesidki tõsised võitlused riigi ja avalike jahisüsteemide vahel rahavoogude kontrollimiseks nende kasuks, kuna nende sissetulekute allikas on nüüd praktiliselt sama – jahimehe tasku ja see pole kaugeltki põhjatu.

Jahimehe keskmisel maksevõimel on oma “lagi”. Selleks on kiirustades muutumas elanikelt jahipidamise õiguse eest raha kogumise reeglid: liikmelisuse asemel on kasutusele võetud riiklik jahipilet, vautšerite alternatiivina riiklikud registreeritud ühekordsed load. .

Ja kõik kõrged sõnad riigi või tavaliste jahimeeste huvide kohta on vaid kattevarju.

Mõlemad süsteemid asuvad sageli samas halduspiirkonnas. Jahimees tormab ringi, ta ei peaks sama asja eest kaks korda maksma, aga peab. Ja need süsteemid on tõesti kitsad. Mõlemad pooled süüdistavad teineteist tegevusetuses.

Jah, jahiseltsid ei tee piisavalt oma maa kindla pindalaühiku kohta. Aga jahiseltside tegevuse arvud avaldatakse. Jahiseltsid annavad aru iga rubla eest jahimeestele, riigiasutustele annavad aruandeid.

Aga kes, kus, kuulis riiklike jahiagentuuride mahtudest ja kuludest neile määratud maadele (sh pühapaikadele)? Olen kindel, et neid viiakse läbi veelgi madalamal tasemel. Imesid ei juhtu.

Nüüd on jahiseltsidel liikmemaksu kogumise tulemusel sissetulekute eelisõigus, nende maad on paremini haljastatud ja neisse investeeritakse rohkem raha.

See prioriteet läheb aga kiiresti riigi jahindusametite kasuks kaotsi, kuna tehakse kõik, mis võimalik, et jahiseltskond neist prioriteetidest ilma jätta.

Olgu selle vastasseisu tulemus milline tahes, jahimajanduse üldise taseme tõstmise probleemi nii föderatsiooni subjektides kui ka Venemaal tervikuna ei saa tekki peale tõmmates lahendada.

Lihtsalt üks süsteem, kui tekitab teisele suurt materiaalset kahju, juhib oma majandust veidi paremini kui teine. Põllumajanduse keskmine tase piirkonnas sellest ei muutu ja jääb endise madalaks. Ma ei näe siin mingit mõistlikku riigipoliitikat.

Ja kui palju on vaja ja mis peamine, kas tõesti on võimalik nõuda jahikasutajatelt investeeringuid jahimajandusse talude, rajoonide, piirkondade kaupa? Ma pole selle kohta kunagi kuskilt lugenud. Palju on vähe. Kui palju see on? Ja kust seda raha saada? Ja kas neid on tõesti võimalik kuskilt saada?

TULUD JA KULUD

Ükski jahitalu ei saa eksisteerida iseseisvalt väljaspool mingit jahikasutaja struktuuri ja igal juriidilisel isikul peab olema töötav aparaat: juhataja, pearaamatupidaja, töötaja sissemaksete, vautšerite, litsentside vastuvõtmiseks.

Muudest "kasututest parasiitidest" (jahimehed, ihtüoloogid, kinoloogid, organisatsioonitöötajad, juristid, autojuhid, tehnikatöötajad) ma üldiselt vaikin. Tööseadmel peavad olema oma funktsioonide täitmiseks vajalikud võimalused ja vahendid.

Lubatav majandamiskulude osakaal jahindussektoris on iga süsteemi puhul kuni 20% ja mida primitiivsem või väiksem on jahindussektor, seda suurem on nende kulude osakaal.

Vastutustundetud, kuid populaarsed üleskutsed haldusaparaadi täielikuks eemaldamiseks (“kasutud parasiidid”) viivad iga enam-vähem tõsise organisatsiooni või ettevõtte vältimatu kokkuvarisemiseni. Võidelda tuleb mitte "liigsete" halduskuludega, vaid selle aparaadi tõhusa toimimise eest.

Nüüd on jahimajanduse juhtide ja spetsialistide tavaline palk mitu korda väiksem kui Venemaa keskmine ...

Räägime nüüd jahitalu enda iga-aastastest sotsiaalselt vajalikest kuludest kui ettevõtmisest. Jätame oponentide südametunnistusele arutleda jahifarmide nullkulude üle "metsakukede ja hanede lennutamisele" ja seega ka nende liikide (ja kõigi teiste) lubade eest tasu võtmise ebaseaduslikkuse üle.

Piletitasu ei ole tasu metsloomade objektide kasutamise eest ega tasu jahipidamise õiguse eest, nagu mõned üritavad asjatundmatut võhikut eksitada, vaid jahikasutaja jahitalu ülalpidamiseks tehtud kulutuste hüvitamine.

Jooksvad kulud koosnevad igapäevastest jahipidamise, haljastuse, kaitse ja taastootmise, opereerimise, baaside korrashoiu, põhikohaga töötajate ja sõidukite (traktorid, autod, mootorsaanid, ATV-d, paadid), varustuse ostmise, arvukate maksude ja muude kuludest. .

Erilist tähelepanu tuleks pöörata jahibaaside ülalpidamiskuludele. Okhotbaza ei ole ainult jahimeeste koht, sellel on väga mitmekesised majanduslikud funktsioonid, sealhulgas need, mis on seotud jahifauna kaitse ja taastootmisega. Mida lähemal on maa jahibaasile, seda parem on seal turvalisus, biotehnoloogia ja taastootmine.

Jahitalu metsavahiteenuse osutamise normid sõltuvad ka talu eesmärgist ja paljudest ülaltoodud põhjustest, kuid keskmiselt saab see olema umbes selline:

  • kõrgelt organiseeritud jahimajanduse jaoks - 3-6 tuhat hektarit 1 jahimehe kohta;
  • keskmine tase - 8-12 tuhat hektarit 1 jahimehe kohta;
  • üle 15-20 tuhande hektari 1 metsavahi kohta - need on madala tasemega talud.

Sama jahimajanduse taseme juures vajab väiketalu pindalaühiku kohta rohkem investeeringuid, suur aga vähem.

Investeerimine alla teatud kriitilise piiri ei anna üldse mingit reaalset tulu – see on sisuliselt tuulde visatud raha. Ja see kriitiliselt madal tase polegi nii madal.

Kes ei usu, võib võtta pastaka ja lihtsalt arvutada, aga lihtsam on minna ükskõik millisesse jahindusorganisatsiooni ja uurida aruannetest, kui palju maksab heal tasemel jahikorraldus.

Seetõttu muutuvad vilistlikud ideed, et nad võtavad sissemaksete või vautšerite eest raha "milletagi" või et nende maksumus on väga kõrge, selle probleemi vähimalgi uurimisel lihtsalt vastuvõetamatuks. Talongide raha kompenseerib koos sissemaksetega vaid väikese osa jahitalu kuludest ning on täiesti ebapiisav jahitalude reaalseteks vajadusteks.

Paljud jahiseltsid on sotsiaalselt madala sissetulekuga või hästi teeninud kodanike kategooriatele kehtestanud mitmeid tasusid ja vautšereid. Need määrad ei ole võetud laest, vaid lähtuvad jahimeeste marginaalsest maksevõimest nende vajaduste jaoks.

Nad püüavad hindu mitte tõsta, kuna suurem osa jahimeestest neid lihtsalt "ei tõmba". Elame rikkamana – kasvatame. Aga jahindustarbijatelt ei saa põhjendamatult nõuda suuri investeeringuid, mida ei taga reaalsed finantseerimisallikad.

Nii et nende hindade tasude kogusumma võib tagada vaid keskpärase jahimajanduse taseme (erandiks on suured jahiseltsid, kellel on vähe maad). Enamikul jahiseltsidel pole muid suuri sissetulekuallikaid ja need sissetulekute (ja vastavalt ka investeeringute) mahud tuleks ametlikult aktsepteerida normina.

Jahimeestel tuleb muidugi riigile tasuda ka jahimajanduse juhtimise kontrolli korraldamise eest (nagu maksti alati riigilõivu), kuid summa on palju väiksem kui jahimajanduse enda ülalpidamiseks. .

Kontrolli osa (nagu ka majandamiskulude osa) ei tohiks ületada 10-20% kontrollitava objekti kogukuludest. Kuid praktikas selgub, et see võib isegi ületada 100% taseme!

VAJALIK INVESTEERIMINE

Enamikus Venemaa asustatud piirkondades ei saa pikka aega keegi, välja arvatud jahiseltsid, suuremat osa maast arendada. Tugevaid ja jõukaid üürnikke pole nii palju (ja nad ei vaja palju maad, eriti kaugeid ja ebaproduktiivseid, kuid kõige tähtsam on see, et neil pole absoluutselt vaja tohutut "ballast" madala sissetulekuga kodanikke, kes on teenindavad jahiseltsid.

Tavaline jahipidamine, isegi keskmisel tasemel, on endiselt kallis ja paljudele jahiseltsidele endiselt kättesaamatu. Kuid jahiseltside, isegi nõrkade, likvideerimine (või tingimuste loomine, mille korral nad ise lagunevad) ja nende asendamine reservmaadega on põlluharimise taseme edasine alandamine kõige primitiivsemani ja tagasipööramine. 50ndad.

Seetõttu kutsun veel kord tungivalt üles kaotama häbistatud jahiseltside puhul loosungi “Olla või mitte olla!”. Nad täidavad oma eesmärki täielikult olemasolevate tegelike tingimuste ja võimaluste parimal viisil.

Ja tegelikud olud Venemaal, meie riigihaldurid on loonud nii katastroofilised, et mitte ainult avalikud jahiorganisatsioonid, vaid ka riiklikud on allakäigul.

Aga jahitalud! Vaadake vaid kunagise kõikvõimsa põllumajanduse, tööstuse ja erinevate tööstusharude kahetsusväärset olukorda! Kuid Venemaa jahitööstuse juhid ei paista seda märkavat ja püüavad kohustada jahikasutajaid tegema läbimurret ühes tööstusharus.

Nagu öeldakse, pole miski võimatu inimese jaoks, kes pole kohustatud seda ise tegema. Nad võtaksid selle kätte ja näitaksid riigi zakaznikkide näitel, kuidas jahimajandust ajada jahiseltside huve riivamata.

Kui palju saate päid lüüa ja anda vastastikuseid lööke, mis ei too teineteisele muud kui kahju. Vastasseis on kestnud aastakümneid. On aeg teha konstruktiivseid, mitte hävitavaid otsuseid ja otsuseid.

Arvan, et jahimajanduse parandamiseks tuleks igas halduspiirkonnas anda vähemalt 30% headest, kuid tühjadest ja “välja löödud” maadest tugevatele, jõukatele rentnikele, peamiselt soojalembeste sõraliste (metsloomade) intensiivseks aretamiseks. metssiga, hirv, metskits), biotehnoloogiale reageeriv ja intensiivseks tehisulukikasvatuseks (part, faasan, nurmkana). Samas tuleb seaduslikult kaitsta kohalike jahimeeste õigusi ja huve.

Ja mitte nii, nagu nad tegid näiteks Tveri oblastis, kus nad võtsid VOO-lt ära vanima ja väärtuslikuma kõrgelt organiseeritud Dubakinskoe jahitalu ning andsid selle Lukoilile.

Jah, sellised superüürnikud saavad lihtsalt ja kiiresti "muinasjutu teoks teha" iga tühja jahimaa asemel. Tugevad üürnikud peaksid laostunud jahimajandust üles tõstma, mitte kasutama tugevaima õiguse järgi kõige paksemaid tükke.

Ilma kõrgetasemelise majandamiseta ja maade külastamise range režiimi kehtestamiseta on võimatu saavutada ja säilitada kabiloomade arvukust, tegeleda ulukikasvatuse, intensiivse paljunemise, usaldusväärse kaitse rajamisega ja haljastustöödega.

Selliste jahipidamisasutuste majandamine on võimalik ainult kolmel juhul: esinduslikel eesmärkidel, kitsale jõukate jahimeeste ringile rikka ettevõtte egiidi all ja lõpuks isemajandav jahimajandus, kus müüakse kõiki tooteid ja teenuseid. nende täieliku turuväärtusega.

Nõudlus selliste jahitalude järele on olemas ja edaspidi kasvab see üha enam, kuid seni on selliseid talusid väga vähe ning isemajandavaid eramajandeid praktiliselt üldse pole.

Minu arvates on praegu sügavas kriisis olevate asustatud alade jahimajanduse parandamise peamine viis kõigi kolme tüüpi kõrgelt organiseeritud talude laia võrgustiku loomine (muidugi, säilitades samal ajal kohalike jahimeeste õigused). . Rohelist tuld on vaja anda kõigile, kes soovivad ja suudavad neid luua ja hoida.

See kehtib eriti kolmandat tüüpi, isemajandavate talude kohta, kuna need on mõeldud teenindama paljusid jahimehi. Ettevõtlike ja entusiastlike entusiastide eraalgatuseks on kõige laiem ruum. Suurepärased investeerimis- või aktsiavõimalused.

Lõppude lõpuks, otsige ise, riigis on tohutult palju suuri ja väikeseid ettevõtteid, organisatsioone ja ettevõtteid, kes ei suuda luua täisväärtuslikku jahitalu, ja see pole ratsionaalne.

Iga jahitalu on loodud teenindama sadu ja tuhandeid jahimehi, aga milleks on väikesele ettevõttele jahitalu vaja, kui tal on 10-20 jahimeest? Küll aga võiksid nad osaleda osanikena ning igal jahipiirkonnal võiks olla kümneid kollektiivseid aktsionäre.

Küsimus on selles, et kes nüüd takistab investoritel ja potentsiaalsetel aktsionäridel olemasolevatele jahimaadele investeerimast?! Investeerida on võimalik, aga soovitud tulu on ebatõenäoline... "Varaste" jahitaludesse investeerimine on riskantne ja neid on vaja palju, et tekiks tõeline konkurents, turg, võitlus kliendi pärast . Alles on tohutult palju jahimeeste seltside jahitalusid ja "maade reservfond".

Ja kujutage ette piirkondlikku jahiseltsi, millel on 150-300 tuhat hektarit maad ja maa külastamise režiim on tasuta! Neil on oma jahimehed alla tuhande, sealhulgas märkimisväärne osa elanikkonna sotsiaalselt kindlustamata osadest (pensionärid, töötud, kesise palgaga töötavad inimesed, invaliidid), lisage siia need, kellel on õigus hüvitistele, auväärsed ja hästi teenitud. , täiskohaga, vastutustundlik ja lähedane ning neile lisanduvad kohalikud ja eksinud julged inimesed, kellele seadusi ei kirjutata ja kõik ümberringi on kolhoosi ... Ja kõik investeeringud ja investeeringud lähevad nagu vesi liiva.

Nõrk jahimajandus kaasaegsetes tingimustes suurel territooriumil ei saa investeeringutest hoolimata kordagi.

Kuid isegi kui saadakse tõelisi positiivseid tulemusi, saavad need mitte ainult raha kulutanud aktsionärid, vaid võrdselt kõik jahiseltsi liikmed, kuid “sotsiaalselt” kasinate hindadega. See ei sobi, sest erajahitalus maksaksid kõik teised jahimehed jahi ja teenuste eest oma turuväärtuses.

Mulle tundub, et pikemas perspektiivis peaksid need riigi jahindusasutuste range kontrolli all olevad erajahimajandid moodustama suurema osa Venemaa jahitarbijatest. Aga ka neil kaugetel ja ilusatel (tahaks uskuda) aegadel peaks jahiseltsidel koht olema.

Jahiseltside praegune vaesus on Venemaa majanduse kokkuvarisemise, rahvastiku vaesumise ja sellele vastava destruktiivse riigipoliitika tagajärg.

Jahiseltsid võivad asjakohase riikliku toetusega võtta endale õige koha Venemaa jahinduses.

tretjakovevgeni 05-01-2013 17:49

Kas ma saan avada jahiseltsi omale kuuluval põllumaa territooriumil (3 tuhat hektarit)? Ja kus see seaduses kirjas on?

------------------
põllumees

Nahum 05-01-2013 17:52

jälgi teemat

BOLT2000 05-01-2013 18:04

tähele.huvi.

Urginec 05-01-2013 18:17

Otsisin selliseid dokumente aasta tagasi, ei leidnud midagi.
äkki sul veab

BOLT2000 05-01-2013 18:57

tsitaat: äkki sul veab

+1000!

zdoros 05-01-2013 19:43

tsitaat: jahiselts

Õigem on kirjutada jahimaa.
Jahitalud asuvad reeglina põllumajandusmaa territooriumil.
Peate vaatama, kas teie territoorium on osa olemasolevast jahipiirkonnast, ja kui ei, siis vaadake föderaalseadust 209, seal on kõik kirjas.

Peegel "ze 05-01-2013 19:48

No kui oled juba põllumees, siis saad juba ühiskonna luua.

Ja teiega maas - "jalaripp" on sulle juba välja antud või on kolhoosiraamatus jooksev kanne ???

BOLT2000 05-01-2013 21:19

tsitaat:

Ja kuidas peaks olema jahitalu loomine?

zdoros 05-01-2013 21:23

tsitaat: Ja kuidas peaks olema jahitalu loomine?

Mihhail_RnD 06-01-2013 03:32

Maa omand ja jahiressursside kasutusõigus ei ole omavahel kuidagi seotud. Jahimaade fikseerimise mehhanismi mõistmiseks lugege seadust "Jahipidamise ja jahiressursside kaitse ning teatud Vene Föderatsiooni seadusandlike aktide muutmise kohta" ..
Alustuseks on vajalik, et teie õppeaines peaks OOU kogupindala olema üle 20% ja need teie 3 tuhat hektarit oleksid sellesse arvatud.

Peegel "ze 06-01-2013 03:36

Nagu ma aru saan, tahab Eugene vähese verega läbi saada, noh, Schaub ei jookse lisaüüri ... Nii et küsimus pole tähtsusetu:

tsitaat: Ja teiega maas - "jalaripp" on sulle juba välja antud või on kolhoosiraamatus jooksev kanne ???

On veel üks hetk, kas ostsite selle oksjonilt või pärisite aktsiad ... või andsite selle kellelegi või millelegi muule ???

Sa, Zhen, ei vaiki, vastasel juhul alistutakse - see pole teie jaoks tegelikult õige ....

Mihhail_RnD 06-01-2013 04:16

tsitaat: ... on veel hetk, kas ostsite selle oksjonilt või pärisite aktsiaid ... või kinkisite kellelegi või millelegi muule ???

Millest sa räägid? Vahet pole, siin on küsimus jahiressursside kasutamises, mitte maas.

kui-kütt 06-01-2013 07:26

tsitaat: Kas ma saan avada jahiseltsi põllumajandusmaa territooriumil (3 tuhat hektarit

http://www.consultant.ru/popular/obob/
Jahilepingu sõlmimiseks tuleb esmalt välja selgitada, kas seal on praegu jahikasutaja. Kohtu hinnangul võtta talt jahiõigus ära, seejärel ilmuda sellele territooriumile ja võita oksjon.

Peegel "ze 06-01-2013 14:33

tsitaat: ... on küsimus jahiressursside kasutamises ...

(spekulatsioon)

Jah, tundub, et esimeses postituses pole sõna kasutamise ega ressursside kohta ...

Ettevõtte kohta on mõned sõnad ... aga põhikapital ja aadress on ühiskonna jaoks olulised ... Aga Jevgeni ei öelnud midagi,



... see maa, mis sul on - "jalakapp" on sulle juba välja antud või on kolhoosiraamatus jooksev kanne ???


zdoros 06-01-2013 14:42

tsitaat: Jah, tundub, et esimeses postituses pole sõna kasutamise ega ressursside kohta ...

Ei, aga suure tõenäosusega pidas ta silmas jahimajandust, sest tema huvid on jahindus ja sellest ka kõik meie nõuanded.

Mihhail_RnD 06-01-2013 14:49

Seda haru nimetatakse "jahiseadusteks". Seetõttu on mõistlik eeldada, et küsimus on selles. Vastasel juhul oleks küsimus identne küsimusega "kas ma saan oma maal avada Mehhiko köögi armastajate seltsi?" Nüüd ei erine jahiselts ühestki teisest avalikust organisatsioonist.

tretjakovevgeni 06-01-2013 22:34

Kõigepealt tahan tänada kõiki, kes arutelust hoolivad! Ma näen, et ma pole ainuke, keda see küsimus huvitab. Kirjeldan oma olukorda. Ostsin LLP aktsionäridelt maad (kokku 3000 ha). Põllumajandusmaa. Hetkel on läbi viidud uuring ja käes on kogu mahu omandiõigus koos konkreetse piirieraldusega. Minu maad piirnevad olemasolevate jahimaadega. Kas ma saan oma maadele luua oma jahitalu? Millises seaduses võib seda kõike leida? Kas jahitalu rajamiseks on kehtestatud minimaalne pindala? Kas minu naabritel oli õigus ilma minu nõusolekuta osa minu aladest oma jahimaade piiridesse arvata?

Peegel "ze 06-01-2013 23:33

tsitaat: algselt postitas tretyakovevgeni:

Minu käes on kogu mahu omandiõigus koos konkreetse piiride jaotusega.

Nii aru saada - kogu "kolhoosi" jaoks ???
Või ... maamõõtmise tulemusena määrati uuele objektile katastrinumber ??? ... kas sul on uue krundi katastripass käes ???
Lahkusite elukestva õppe programmist ning k-pass ja ostu-müügileping registreeriti justiitsministeeriumis (registripidaja juures) ??? Ja teile anti juba kohapeal tunnistus.

Kas sa just registreerisid aktsiad enda jaoks??? Jäi LLP-sse??? ja viis läbi maamõõtmise ja põllumehena - kasuta seda saiti ???
Teile on väljastatud tunnistus ... aktsia kohta.

Seletama...

Mis sul tunnistusel veerus on - servituut ????

kui-kütt 07-01-2013 08:14

tsitaat: Minu maad piirnevad olemasolevate jahimaadega. Kas ma saan oma maadele luua oma jahitalu? Millises seaduses võib seda kõike leida? Kas jahitalu rajamiseks on kehtestatud minimaalne pindala? Kas minu naabritel oli õigus ilma minu nõusolekuta osa minu aladest oma jahimaade piiridesse arvata?

Need. teie territooriumil pole praegu jahimaad?. Võrdluseks on fikseeritud jahimaad ja avaliku juurdepääsu alad. Mis on teie piirkonnas? Jahikasutuslepingut on võimalik sõlmida vastavalt jahiseadusele. Selleks on vaja kokkulepet kõigi maaomanikega. Kui jahitalu asutati varem, siis jahitalu eksisteerib lepingus märgitud perioodini. Või saab lepingu lõpetada kohus.
Kui loote siiski jahimajanduse, siis mida kavatsete jahti pidada? Võib juhtuda, et loomade arv 3 tuhandel hektaril on selline, et nad lihtsalt ei ava teile jahti.
Ja kui olete maa omanud, ei saa te automaatselt õigust omada teie maadel elavat metslooma. Metsloomi saab hankida ainult kasutamiseks (ajutiseks) Metsloomade kasutusõigus ei sõltu maa omandist. Kui teie territooriumil on avalikke alasid, on igal jahimehel, saades loa jahiressursside kaevandamiseks, õigus sellel territooriumil jahti pidada, järgides Vene Föderatsiooni seadusi.

tretjakovevgeni 07-01-2013 11:19



Plaanin küttida nii mägismaa linde kui sõralisi ja milline on minimaalne sõraliste arv (põder, metssiga, metskits). Millega see on seotud: kas ha või piirkonna iseärasustega?

tretjakovevgeni 07-01-2013 11:25

Nüüd leidsin tunnistusest graafiku. Tsiteerin "Olemasolevad õiguse piirangud (koormised): mis ei ole registreeritud ühtses riiklikus kinnisvaraõiguste ja sellega tehingute registris (päev, kuu, aasta) registreerimiskirjes N ..."

kui-kütt 07-01-2013 14:14

tsitaat: Ma ei olnud elukestva õppe programmi liige, ostsin rumalalt aktsionäridelt aktsiaid ostu-müügilepingu alusel (kasutades notari teenuseid), seejärel tegin tööde komplekti ja sain kogu summale õiguse riikliku registreerimise tõendid. maast. Tõendis on õiguse liigiks vara, millele on määratud katastrinumber. Ja kus see TEENUS sertifikaadis üldse kirjas on? Ma ei tea, mis see on ja ma ei leidnud seda ka kuskilt dokumentidest.
Nüüd ma ei tea, kas minu maal tegutseb jahitalusid. Minuga piirnevad jahimaad on fikseeritud jahimaad.
Plaanin küttida nii mägismaa linde kui sõralisi ja milline on minimaalne sõraliste arv (põder, metssiga, metskits). Millega see on seotud: kas ha või piirkonna iseärasustega?

Pole vahet, kellele maa kuulub. Meie maa ja sellel maal elavad loomad on kaks erinevat asja. (Kasutamine põhineb erinevatel seadustel) Kõik maad on kellegi teise omad. Ja jahikasutajad ei ole alati maakasutajad või -omanikud. Leshooside maadel võib olla eraisikust jahikasutaja, kolhoosi territooriumil või eramaal, jahikasutajaks võib olla jahimeeste selts või muu juriidiline isik. Enne jahimajanduse loomist tuleb endale selgeks teha, kelle maad praegu sinu maal on. Kui maad anti kasutusse ammu, on neil pikaajaline kasutusluba, kui eelmisel aastal - siis jahikasutusleping. Igal juhul antakse kasutusõigus teatud perioodiks. Seda õigust saab vaidlustada ainult kohtus. Kui teie territooriumil on nüüd avalik maa ja selle pindala on üle 20% kõigist teie piirkonna jahimaadest, saate taotleda jahilepingut. Kuulutatakse välja oksjon ja see, kes kõige rohkem maksab, kasutab teie territooriumil elavat loodust kuni 49 aastat. Pole kindel, kas see oled sina.

Peegel "ze 07-01-2013 15:10

Kas avalik lihtsus sobib "omanditunnistusega"???

Või on ta sellel ja ...!??

Aga ju ta (servituut) on kuidagi tühistatud ... aga kuidas (?), kui mitte - vara?!!

Peegel "ze 07-01-2013 15:17

No niimoodi

tsitaat: algselt postitas tretyakovevgeni:

Olemasolevad õiguse kitsendused (koormised): registreerimata

need. Riiklik servituut - tühistatud?!!! ... või viitab see väljend eraservituudile?!!

(Vaja vanameest – opdo)

Peegel "ze 07-01-2013 18:26

FZoOh, artikkel 26. Maaõiguste piirangud jahimaade piires



tretjakovevgeni 07-01-2013 20:31

need. sinu arvates annab riik, keda esindab loodusvarade ministeerium, rendile minu maa, minu vara mõnele seltsile rendile.Ilma minu nõusolekuta, olenemata minu arvamusest.Kogub austust maksude näol ja üüri näol. minust kui omanikust ja üürnikest saan aru kus me elame, aga kaine mõistus peab kohal olema. Olen teatud territooriumi omanik saab oma õigusi piirata üürniku poolt, kellele see territoorium on riigi poolt rendile antud.Selgub, et üürnikul on rohkem seaduslikke õigusi kui omanikul.

kui-kütt 07-01-2013 20:40

Keegi ei rendi teie maad. Ja annab õiguse kasutada loomamaailma, kes teie maal elab ja seda enda omaks peab.

Nahum 07-01-2013 21:13

Kas teil on põllumaad?

Peegel "ze 08-01-2013 02:30

kui "Riiklik pärisorjus tühistatakse"!, siis ei saa teie maal keegi jahti pidada! Ei sina ega keegi!!!

Siin on metsiku "..." reprodutseerimine - palun ja saak - põrgu !!!
ainult - "rahvastiku kontroll" (tulista varesed) !!!

Kui kurdate selle üle, et põder teid tülitab - tuleb GOI (paljud või võib-olla paljud, paljud) ja viib kõik minema, kuid teid ei huvita - pagan.
Üldiselt OZHM kasutab sind, aga sina mitte!!!
(nali naljaks, aga ainult)

Peegel "ze 08-01-2013 17:02

Nalja pärast:

Tarkvaraüksus 2
"2. Käesolevaid eeskirju ei kohaldata suhetele, mis on seotud vangistuses peetavate ja juriidilistele isikutele, üksikettevõtjatele, üksikisikutele kuuluvate metsloomade kasutamise ja kaitsega vastavalt Vene Föderatsiooni õigusaktidele."

Peegel "ze 10-01-2013 12:27

Nalja jätk:

Kui reeglid (!) teie kohta ei kehti, ei tähenda see, et seadus teie kohta ei kehti!! ipec:

Peegel "ze 10-01-2013 01:39

(...ah, nüüd tõsiselt)
- Nimelt: FZ_OZHM ja PI_OZHM, vähemalt ...!

Ja siis, kui saate piirkonna Oh.Dep'i lisada PI_OZHM-i eraomandis oleva põllumajandusmaa "numbri reguleerimise" kohta (kuigi siin on küsimusi).

jahimees 22 11-01-2013 15:35

Tretjakovevgeni,
Küsige uuritava loodusvarade ministeeriumilt, kas teie piirkonnas on jahimaad. Kui jah, siis on teil jahimaade saamine kuni jahikasutuslepingu lõppemiseni kas problemaatiline või võimatu. Jahipidamine on servituut, mis on seadusega sätestatud. Teisisõnu on teie territooriumil võimalik jahti pidada ja jahimajandust ülal pidada ilma teie loata. Samuti pole teil õigust jahti keelata ega piirata.

vehkleja_al 11-01-2013 15:59

Lugesin teema läbi, läks huvitavaks.
Kas ma saan õigesti aru, et meie seadusandluse kohaselt ei ole mul (põllumajanduslikul otstarbel) maatüki omandis õigust piirata kolmandate isikute juurdepääsu sellele? Näiteks piirake kogu sait taraga.
Need. ehk mul on põld, sellel kasvab iga kapsas/kartul.
Väljakult söödetakse erinevaid ulukeid. Ulukid saavad saaki kasutada, jahimeestel on õigus maale siseneda. Mul pole õigust ulukeid puudutada ega jahimehi ajada.

jahimees 22 11-01-2013 16:30

Ja on olemas.
Kui keegi tekitab kahju saagile või muule varale, siis nõutakse see sisse vastavalt seadusele.

Peegel "ze 11-01-2013 16:41

tsitaat: kui keegi tekitab kahju saagile või muule varale, siis nõutakse see sisse vastavalt seadusele.

Ja kui see üks - keegi on - OZHM ??? Kellelt küsida?

jahimees 22 11-01-2013 18:22

OZHMi omanikult

Peegel "ze 11-01-2013 18:32

Ja lisaks küsige temalt (OZHM-i omanikult) - "Tara", ...

ja kindlustus kolmandatele isikutele kahju tekitamise eest. Oi kuidas!

zdoros 11-01-2013 19:11

tsitaat: OZHMi omanikult

Ja see on meie valitsus.

BOLT2000 13-01-2013 11:39

tsitaat: OZHMi omanikult

Alates nii...

al-rad 14-01-2013 06:39


Ja kui sa saad selle väga OZHMi omanikuks? Saadiku luba poolvaba pidamiseks? Niinimetatud "pargijaht"?

BOLT2000 14-01-2013 07:17

Huvitav.

Mihhail_RnD 14-01-2013 12:54

tsitaat: Ja kui sa saad selle väga OZHMi omanikuks?

Ainult linnumaja.
Või asutada loomaaeda

al-rad 14-01-2013 23:55

Ja ometi on jahilepingu sõlmimine esmane
.mosreg.ru/pages/932051.aspx

Peegel "ze 15-01-2013 12:36

tsitaat: algselt postitas al-rad:

al-rad


Te räägite "jahiressursside hooldamisest ja kasvatamisest poolvabades tingimustes ja kunstlikult loodud elupaigas"

IMHO: Julgen soovitada, et kogu see lõbu tuleks teha renditud suveräänsetel maadel. (õige)

eraisikuga - ???????

Meenub juhtum (olgu see raadios, olgu see lugu), et niipea kui Lužka vabastati, kogusid nad kiiresti duuma kokku ja võtsid selle kiiresti vastu ... nad ütlevad, et erakaupleja (tema naisel oli maa Belgorodskajas ) ei saa Vene riigist lahku lüüa, kui tema maad on piiri...
Tundub, et maid ei võetud ära ..., mitte see ...

BOLT2000 15-01-2013 08:27

tsitaat: eraldub Vene riigist, kui selle maad on - piir ....

Figase! Ja kui MITTE piir!?

Mihhail_RnD 15-01-2013 09:16

tsitaat: Julgen soovitada, et kogu see lõbu tuleks läbi viia renditud suveräänsetel maadel.

Seda pole kuskil kirjas.

Peegel "ze 15-01-2013 20:01

tsitaat: algselt postitas BOLT2000:

Ja kui MITTE piir!?

VÄLJAS: see tähendab seadusandluses sätestatud protseduur...

Kirjeldatud TS juhul 5x6 km lõiguga. erakaupleja kunagi "vaatab Venemaa territooriumi kohal lendamise tasusid !!!

Peegel "ze 15-01-2013 23:58

Z "z IMHO: Julgen soovitada, et ...
Mikhail_RnD: See pole kuskil registreeritud.

Noh, jah, sellepärast need ja (minu) oletused, välja arvatud see, kuidas neid pole välja kirjutatud !!!

Ja te arenete, aga Schaub vastavalt seadusele ... (ei, noh, ma ei nõua, see on IMHO)

BOLT2000 18-01-2013 07:02

Maxim_vl 31-01-2013 08:56

Huvitav teema, ise kaalun sellist varianti nagu maa kinnistamine põlluharimiseks.

Maa sihtotstarve põlluharimiseks - põlluharimine (alates juurviljakasvatusest kuni aretusloomadeni + on ökoturism minu meelest)

Hunt. maa – rendile andmine ainult jahipidamiseks (inim-, äriline jne)

Usun, et kui maa on omandis, siis sel juhul on koht, kus omandiõigus olla! See õigus on puutumatu ja reguleeritud põhiseadusest tsiviilseadustikuni. Nende normatiivaktide alusel võetakse vastu ka jahiseadus.

Tegevused Art. 26 võib minna vastuollu omandiõiguse kontseptsiooniga, nimelt kui piirate oma platsi aiaga + platsile jääb maja, siis sellisel platsil või maja läheduses viibimine ja tulistamine on keelatud, kuna rikutakse omandiõigusi. Ma arvan, et servituudil pole sellega midagi pistmist, kuna platsil võib olla 1) põllukultuure, kasvatatakse loomi (sh hirvede ja sarvede lõikamise farm) või faasanite, küülikute või lammaste kasvatamise farm .. ja vastavalt kuidas sa need loomad tapad (haamriga või relvaga) ei oma tähtsust. Teie vara kasutamine on taas teie äranägemisel.

Samuti on jahi mõistes metsloomade jälitamine, jälitamine ja võtmine nende elupaigas (s.o metsas, põllul, soos jne), mitte aga taluniku põllul või koplis.

Mihhail_RnD 31-01-2013 11:12

Pole õige.
Jahimaade all mõistetakse kõiki jahiressursside elupaiku, sh. ja põllumaad (põllumaad, karjamaad jne).
Vastavalt föderaalseadusele "Loomamaailma kohta" on maa ja ozhmi kasutamise õigused eraldatud.
Jahipiirkonna territoorium on territoorium, mille piires antakse jahikasutajatele jahiressursside kasutusõigus, mille nad omakorda jahimeestele seaduslikel alustel tagasi annavad.
Seega on jahimehel lubade olemasolul õigus hankida jahiressurssi, sh. ja eraomandis oleva põllumajandusmaa territooriumil.
Maaomanik, kes takistab jahimehel seaduslikku õigust saada, rikub seadust. Mõnes aines on selliste juhtumite jaoks piirkondlikes seadustes isegi eriartiklid haldusõiguserikkumiste kohta - "jahimehe jahipidamise eesmärgil jahimaadele juurdepääsu takistamiseks, kui tal on jahipidamisõigust andvad dokumendid".

Peegel "ze 05-02-2013 17:14

Tere pärastlõunast, Eugene!

Kuidas teil on "jahiseltsi avamine ja registreerimine", mida nad teile OkhotDepes rääkisid ???

Kas saate luua nende maad - oma jahimaa?

Ausalt öeldes ei saa ma üldse aru, kuidas teil õnnestus see teada saada

tretjakovevgeni: "Minuga piirnevad jahimaad on fikseeritud jahimaad."- Kus?? - OBS?

Hiljuti külastatud "arutluskäik", saate lugeda
(alustuseks lugege diagonaalselt, aja jooksul läheb paremaks)

Maxim_vl 07-02-2013 09:28

tsitaat: Vale Jahimaade all mõeldakse kõiki jahiressursside elupaiku, sh. ja põllumaa (põllumaa, karjamaad jne). Vastavalt föderaalseadusele "Loomamaailma kohta" on maakasutusõigused ja ožm eraldatud. alused. Seega on lubade olemasolul jahimehel õigus saada jahiressurssi sh. ja eraomandis oleva põllumaa territooriumil.Maaomanik, kes takistab jahimehel seadusjärgset õigust saada, rikub seadust. Mõnes aines on selliste juhtumite jaoks piirkondlikes seadustes isegi eriartiklid haldusõiguserikkumiste kohta - "jahimehe jahipidamise eesmärgil jahimaadele juurdepääsu takistamiseks, kui tal on jahipidamisõigust andvad dokumendid".

Tere päevast!
Mida valesti?
Vastavalt Art. 1 24. juuli 2009. aasta föderaalseadus N 209-FZ (muudetud 6. detsembril 2011) "Jahipidamise ja jahiressursside kaitse ning teatud Vene Föderatsiooni seadusandlike aktide muutmise kohta"

Punkt 15) jahimaad - territooriumid, mille piirides on lubatud jahindusalane tegevus;

Vastavalt Art. 7 24. juuli 2009. aasta föderaalseadus N 209-FZ (muudetud 6. detsembril 2011) "Jahipidamise ja jahiressursside kaitse ning teatud Vene Föderatsiooni seadusandlike aktide muutmise kohta"

Jahimaade piiridesse kuuluvad maad, mille õiguslik režiim võimaldab teostada jahindusalast tegevust.
2. Jahipiirkonnad jagunevad:
1) jahimaad, mida kasutavad juriidilised isikud, üksikettevõtjad käesolevas föderaalseaduses sätestatud alustel (edaspidi fikseeritud jahimaad);
2) jahimaad, kus isikutel on õigus jahipidamise eesmärgil vabalt viibida (edaspidi - avalikud jahimaad).
3. Avalikult juurdepääsetavad jahimaad peavad moodustama vähemalt kakskümmend protsenti Vene Föderatsiooni moodustava üksuse jahimaade kogupindalast.
4. Jahimaad võib kasutada ühte või mitut liiki jahipidamiseks.

Loomamaailma jagamisest ja maakasutusõigusest! Miks sa seda kirjutasid, ma ei saa aru, aga
24. aprilli 1995. aasta föderaalseadus nr 52-FZ (muudetud 21. novembril 2011) "Loomastiku kohta"
Artikkel 2. Käesoleva föderaalseaduse eesmärgid

See föderaalseadus reguleerib suhteid loomamaailma ja selle elupaiga kaitse ja kasutamise valdkonnas, et tagada bioloogiline mitmekesisus, kõigi selle komponentide säästev kasutamine, luua tingimused loomamaailma jätkusuutlikuks eksisteerimiseks, säilitada metsikute geneetilist fondi. loomad ja muu loomamaailma kui looduskeskkonna lahutamatu elemendi kaitse.
(muudetud 24. juuli 2009. aasta föderaalseadusega nr 209-FZ)

See seadus reguleerib art. 2 ..ja maakorraldust seal ei ole ega tule, kuna see on reguleeritud teiste õigusnormidega.
11. juuni 2003. aasta föderaalseadus nr 74-FZ (muudetud 25. detsembril 2012) "Talupoja (talu)majanduse kohta"

3. osa Art. 11 Artikkel 11. Talu loomiseks ja selle tegevuse elluviimiseks antud ja omandatud maatükid

Talu loomiseks ja selle tegevuse elluviimiseks antud ja omandatud maatükid moodustatakse vastavalt Vene Föderatsiooni maaseadustele.

Kirjutasite „Seega on lubade olemasolul jahimehel õigus saada jahiressurssi sh. ja eraomandis oleva põllumajandusmaa territooriumil.

Siin ma usun, et sa eksid veidi.
Vaatamata sellele, et Art. 26 Föderaalseadus "Jahipidamise ja jahiressursside kaitse ning teatud Vene Föderatsiooni seadusandlike aktide muutmise kohta"

Artikkel 26 Piirangud maale jahimaade piires

1. Eraisikute, juriidiliste isikute omandiõigus maatükkidele ja muud õigused maale jahimaade piires on piiratud vastavalt käesolevale föderaalseadusele ja teistele föderaalseadustele.
2. Maadel ja maatükkidel, mis asuvad jahimaade piires ja mida ei anta rendile jahilepinguga sõlmitud juriidilistele isikutele ja üksikettevõtjatele, peetakse jahti vastavalt jahilepingutele.

Sel juhul on tegemist avaliku servituudiga, s.o.
"... Avalik servituut on Vene Föderatsiooni seaduse või muu normatiivaktiga, Vene Föderatsiooni moodustava üksuse normatiivaktiga, kohaliku omavalitsuse normatiivaktiga maatüki suhtes kehtestatud servituut. valitsusorgan, riigi, kohaliku omavalitsuse või kohaliku elanikkonna huvide tagamiseks Õigusaktides on servituudi kehtestanud organi kohustus maksta isikule, kelle maatüki servituudiga koormatakse, proportsionaalset tasu servituudi eest. võib kehtestada servituudi ja määrata ka selle tasu suuruse ..."

kuid seaduses on ka lünk, kuna omandiõiguse sisu:

„...1. Omanikule kuuluvad oma vara valdamise, kasutamise ja käsutamise õigused.
2. Omanikul on õigus omal äranägemisel teha oma vara suhtes mistahes toiminguid, mis ei ole vastuolus seaduse ja teiste õigusaktidega ning ei riku teiste isikute õigusi ja seadusega kaitstud huve, sh võõrandada oma vara. võõrandada teiste isikute omandisse, anda neile, omanikuks jäädes, vara omamise, kasutamise ja käsutamise, vara pantimise ja muul viisil koormamise, muul viisil käsutamise õiguse ..."

Väljavõte dokumendist:

"Vene Föderatsiooni tsiviilseadustik (esimene osa)", 30. november 1994 N 51-FZ
(muudetud 30.12.2012)
(muudetud ja täiendatud, jõustub 02.01.2013)

Seega on omanikul õigus oma vara kasutada ja käsutada.

NÄIDE: jahitalu territooriumil on oleinik, hirvede aretamiseks ja noore hirve sarvede saamiseks. Oleinik pindala on 100 hektarit. Oleinik on aiaga piiratud. Ja TE tahate öelda, et jahimees, kellel on kõik hirve laskmise load (tähnik, üllas jne), võib julgelt oleinka territooriumile siseneda ja vastavalt olemasolevale loale 1. hirve elupaigast eemaldada ???

Õigusnorm stuudiole, et see jahimees rikuks minu omandiõigust - nimelt laseks maha mulle omandiõigusega kuuluva hirve?

Sama näidet võib käsitleda ka teiste liikide kasvatamisel talus (pardid, kalkunid, sead, lambad, küülikud, hobused jne)

Ch 2 spl. 11 11. juuni 2003 föderaalseadus nr 74-FZ "Talupoja (talupidaja) majanduse kohta"
Talu tegevuse elluviimiseks vajalike hoonete, rajatiste ja rajatiste ehitamiseks võib anda ja omandada maatükke põllumajandusmaast ja muu kategooria maast.

Nüüd on olukord teine, talu liikmed on oma talu territooriumile ehitanud oma majad. Niisiis, vastavalt kehtivatele õigusaktidele, nimelt Venemaa loodusvarade ministeeriumi 16.11.2010 määruse N 512 (muudetud 09.05.2012) punktile 16.1 "Jahireeglite kinnitamise kohta" ( Registreeritud Venemaa justiitsministeeriumis 02.04.2011 N 19704)

sätestab, et - jahitulirelvi ja (või) pneumaatilisi relvi kasutades on KEELATUD ulukite püüdmine pidamisest lähemal kui 200 meetrit;

KIRJUTAD – maaomanik, kes takistab jahimehel seaduslikku õigust omandamast, rikub seadust. Mõnes aines on selliste juhtumite jaoks piirkondlikes seadustes isegi eriartiklid haldusõiguserikkumiste kohta - "jahimehe jahipidamise eesmärgil jahimaadele juurdepääsu takistamiseks, kui tal on jahipidamisõigust andvad dokumendid".

Täpsustage teema ja kehtivad määrused???

Mihhail_RnD 07-02-2013 13:38

Esiteks. Maaseadustiku artikkel 78 p3 "3. Põllumajandusmaa või maatükkide kasutamine selle maa osana on lubatud jahipidamiseks, kui käesolevas seadustikus ei ole sätestatud teisiti."
Teiseks, umbes

tsitaat: Põllumaa, karjamaade ja muu kohta, see on teie isiklik spekulatsioon ja vaated !!!
siis sama dokumendi 79. artiklist loeme "1. Põllumajandusmaa - põllumaa, heina-, karjamaad, kesa, mitmeaastaste istandustega hõivatud maad ...".
Mis puudutab seda, et seaduses on lünki - see on ammu teada. Meie seadusandluses on paljud küsimused absoluutse selgusega reguleerimata, põllumajandusmaa omandiküsimus on üks neist.
Teie tsitaat omandiõiguse sisu kohta ei lähe aga kuskil vastuollu jahimeeste õigusega kaevandada erapõllumajandusmaadel jahiressursse. Ainus võimalik variant vastupidise tõendamiseks on kohtus tuvastada, et näiteks jahimeeste viibimine mistahes maatükil ei anna õigust kasutada oma õigust - näiteks saagi koristada või midagi sellist.

Teie näide hirve kohta on vale, kuna talus (st vangistuses ja te ei loe ühestki ametlikust dokumendist välja, kuidas need erinevad poolvabast pidamisest - järjekordne lünk seadusandluses) peetav hirv ei ole jahiressurss, kuid on kinnisvara talupidaja ja jahiseadusandlus tema suhtes ei kehti.

Jahireeglite kohta – teie viidatud punkt ei puuduta kuidagi käsitletavat teemat. See lõik kehtestab ohutusstandardi, lugege see ise uuesti läbi. Lisaks tuli- ja õhkrelvadele on olemas ka teraga relvad, püünised ja muud mittekeelatud jahiriistad, millel ei ole keelatud kaevandada jahiressurssi vähemalt 1 m kaugusel eluasemest, kui see jääb jahimaade piiresse.

tsitaat: Täpsustage teema ja kehtivad määrused???

Noh, puhtalt otse - Samara piirkonna seaduse artikkel 2.22. kuupäevaga 01.11.07 N 115-GD, on kohe selge, et õiguspraktikaga te sellistes küsitlustes kokku puutunud pole. Kohtupraktika sellistes küsimustes on väga napp ja omapärane ning praktiliselt välistab küsimuse sõnastamise nii, nagu see sinu postituses kõlab. Siin on tõesti teatud lünk, kuna õigusaktides puuduvad sätted, mis ühemõtteliselt kõrvaldaksid kõik sellega seotud küsimused.

Üldiselt loodan, et selgitasin seda selgelt, kuid kui te ei tea, kuidas argumente lugeda ja vaidluses otsite ainult kinnitust oma maaomaniku seisukohale, on parem suhtlemine lõpetada.

dEretik 07-02-2013 23:26

Baltes_vrn 11-02-2013 20:16



Hirve aiaga kaitsmiseks on vaja maa põllumajanduslikust käibest eemaldada. Muutke lubatud kasutusviisi. Iga tara, kui see takistab mul möödumist, rikub minu õigust. Aiaga saab piirata ainult eramaad. Ja põllumajandusmaa omandil on piirangud. Lisaks, kui hirve kasvatatakse ilma loata, on raske tõestada sellise ressursi luba omava jahimehe kavatsust eraomandisse tungida. Jahiressurss kuulub riigile.


Ja siin sa eksid, hiljuti oli mul jahiinspektsioonis jutt metssea ja sikahirve kasvatamisest poolvabades tingimustes. millele saadi vastus, võin metsloomade tasuta pidamise loa olemasolul metssiga kasvatada, aga ilma kasutuslepingu jahita seda ei anna. Kuid sikahirv on põllumajandusloom ja ma ei vaja tema aretamiseks luba. Seega ei ole vaja maad põllumajanduslikust käibest eemaldada. Ja kui ma hirve kasvatan, siis saan oma maad tarastada. Ja kui te ei usu, et hirved ja hirved on põllumajandusloomad, lugege järgmist
Artikkel 7. Põllumajanduskindlustuse objektid
2. Põllumajandusloomade põllumajanduskindlustuse korral on põllumajanduskindlustuse objektideks kindlustatu, soodustatud isiku varalised huvid, mis on seotud järgmiste põllumajandusloomade liikide kaotuse (surma) riskiga:

1) veised (pühvlid, pullid, härjad, lehmad, jakid);
2) väikeveised (kitsed, lambad);
3) sead;
4) hobused, hobused, muulad, eeslid;
5) kaamelid;
6) hirved (hirv, tähnikhirv, põhjapõder);
7) küülikud, karusloomad;
8) munevat tõugu kodulinnud ja lihatõugu kodulinnud (haned, kalkunid, kanad, vutid, pardid, pärlkanad), broilerkanad;
9) mesilaspered.
http://mcx.ru/documents/document/v7_show/16708.160.htm

Peegel "ze 11-02-2013 22:11

tsitaat: algselt postitas dEretik: on vaja maa põllumajanduslikust käibest eemaldada.

Ja mis saab siis tema eesmärk - asulate maa???

Maxim_vl 12-02-2013 04:50

tsitaat: tsitaat: Algselt postitas dEretik: maa tuleb põllumajanduslikust käibest eemaldada. Ja mis saab siis tema eesmärk - asulate maa???

Asula maade hulka kuuluvad põllumaad või valla piirkonna maade koosseisu kuuluvad asumitevahelised maad! Minu puhul esimene variant ja siiani.

Maa on aiaga piiratud oleinikute (või lammaste, sigade jne kasvatamise) jaoks ja keegi ei saa sellel jahti pidada, kuna see on minu omand (Vene Föderatsiooni tsiviilseadustiku artikli 86.1 2. osa – Talu(talu)majanduse vara kuulub talle omandiõigusega) ja sellel maal tegelen teatud liiki aretusloomade, sh hirvede või sigade aretamisega. Need kariloomad on minu omand, kuna need ostsin mina ja need kuuluvad farmi kinnisvarakompleksi.

Taraga saab piirata mis tahes maad, kui see on õiguslikul alusel kasutusel (omand, rent, tasuta kasutamine jne) ja kui puuduvad kasutuspiirangud, eelkõige piirdeaia paigaldamisel või juurdepääsul maa-alale. teised isikud.

Pipraga on selge, et 500 GK-d füüsiliselt kaitsta ja kontrollida ei saa, aga 50 GK kaitsmine pole probleem ja ma ei usu, et ka kontrolli all hoida.

Peegel "ze 12-02-2013 09:56

tsitaat:
Taraga saab piirata mis tahes maad, kui see on õiguslikul alusel kasutusel (omand, rent, tasuta kasutamine jne) ja kui puuduvad kasutuspiirangud, eelkõige piirdeaia paigaldamisel või juurdepääsul maa-alale. teised isikud.

Sellest tekstist aga ei tulene, et:
- üürileping - pikaajaline riigilt,
- mittekasutamine - eraettevõtjalt (omanikult),
ja avalik servituut - OU, kaotati.

IMHO: erinevad maakasutuse õigusrežiimid on segatud